pátek 1. února 2013

zdálo se mi

zdálo se mi
o cestě bez konce

o mysli
nezatížené poznáním

o očích
které vidí i přes zavřená víčka

o řekách
které se nikam nevlévají

o krocích
v poušti

o smíchu
ukrytém v srdci

o dechu
který zahřeje zkřehlé ruce


22 komentářů:

  1. Přeju jen příjemné snění... :) DM

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno bych vyměnil za mysl s poznáním. Bez toho nemá nic smysl.
    Bez poznání nevíme, že jdeme cestou v poušti, kde tekly řeky, které se proto nyní nikam nevlévají, nevíme proč křehnou ruce a jak je zahřát dechem, který nepřichází, protože nevíme nic o smíchu, ukrytém v srdci, které netluče.
    Oči uvidí přes zavřená víčka jenom to, co poznáme, to s čím jsme překročili hranici za řasami. Mysl poznáním nezatížená není myslí, je bílým chaosem a nelidskou pustinou, kde není cit, báseň, poezie, láska, NIC.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou i takové poznání, které se člověk snaží vytěsnit, zapomenout, kéž by se nikdy nestaly, které ho dusí, děsí. Jedno z takových poznání je dlouho trvající bolest a úplná nemohoucnost. Nedá se předat, sběrné surovosti ji nevykupuji a člověk je v ni sám. Mám takové tušení, že o takovém poznání Vanda píše.

      Vymazat
    2. Možná. Ale já se nepřu o to, co autorka píše. Já jsem při třetím (nebo možná šesnáctém :)) ) čtení tohoto textu zavřel oči a zasnil se nad svými cestami, hřejivými příhodami, smíchem, dechem a tak. A zjistil jsem, že bych to všechno za poznání vyměnil. Víte, soudím, že z těch držkopádů, které nevezmou ani ve sběrně surovostí se toho totiž naučíme - nebo poznáme - nejvíc. Bez nich bychom nevěděli, jak daleko je cit od nelidskosti, báseň od argotu, poezie od hrubosti, láska od nenávisti. Mysl nezatížená tímto poznáním je - dobře tedy, možná růžovým, nicméně přesto chaosem a pustinou, kde nevíme co je cit, báseň, poezie, láska, kde nevíme NIC. No a tak jsem se s tím poznáním svěřil jeho příčině :)

      Vymazat
    3. Petře, Mirku, oba máte svým způsobem pravdu. Faktem ale je, že jsem to slovní spojení užila úmyslně. A čekala jsem, zda někdo objeví ten nesoulad. Omlouvám se.-)
      Musím Vám Petře, přiznat prvenství nejen v tomto případě,a to, že přemýšlíme podobně, je malým bonusem.
      Ale baví mě i význam, který mým slovům dají ostatní, přestože se odlišuje od mého.
      V tom je poezie velice štědrá a nakonec, všechno má jen takový význam, jaký mu přisoudíme.-)

      Vymazat
    4. :-)A to je na tom to úžasné.-)
      Vando, přejí krásnou neděli.-)

      Vymazat
    5. Petře, bych možná mohl létat, kdybych nevěděl, že jsem příliš těžký ... :-)

      Vymazat
    6. Michale, drop je taky těžký a občas si zalétá-))

      Vymazat
    7. Michale, to jsem si myslel taky (o té hmotnosti), dokud mě nenakšírovali do popruhů a neposlali létat kilometr nad jezero. Spousta nových perspektiv se otevřela, mimo jiné i na osobní BMI :)

      Vymazat
    8. ... a já se těším do balónu ... už to mám na jaro domluvené ... budu létat ... poletím ... a nevím, jest-li touha po křídlech pak nebude ještě větší ... .-) ... jest-li pak nebudu chtít létat stále a ne jen občas, jako ten drop .-)

      Vymazat
    9. Let balónem Vám trošku závidím, doufám, že to aspoň vyfotíte-)

      Vymazat
  3. Krásné zdání, ať Tě vše zahřívá.
    Miri

    OdpovědětVymazat