neděle 1. září 2013

básnění na rovníku




píšu si kapky
slova do šuplíku 
vysypu ho zítra
v poledne na rovníku 

poskládám báseň
od Galapág  po Kiribati
vedle sebe v řadě
recitují balancují rovníkoví akrobati


 







9 komentářů:

  1. Hravá! To je fajn, milá Vando! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, Leníku-) To mě tak dneska napadlo,že vlastně pořádně nevím kterými státy prochází rovník-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že rovník je z jistého (nefyzikálního) hlediska zcela formální, lidmi zavedenou kružnicí na povrchu (trochu, ale jenom opravdu trošičku šišaté) koule, dá se říci, že zobecněný rovník má nekonečně mnoho realizací, rozdělených rovnoměrně po zeměkouli. Tyto rovníky proto procházejí všemi státy. I my, v každém okamžiku, stojíme na jednom z nich. A tudíž nemusíme spoléhat jen na Galapágské a Kiribatské recitující akrobaty, ke kterým (ač tvrdíte, že jsou jich desetitisíce) může být obtížné se dostat. Můžeme balancovat mezi slovy básní s recitujícími jednotlivci i zástupy kdykoliv, kdekoliv, svobodně, volně a podle naší volby. Ano, přiznávám, jsem symetrií posedlý. Ale bez ní bychom nebyli.

      Vymazat
    2. Ten obrázek jsem našla na internetu, pobavil mě.
      Děkuju, Vaše komentáře mi chyběly-)

      Vymazat
  3. Umííí. Pěkné, balancují si na duralové tyčce s prasklinou v třísly, přišlo září můj měsíc výzvy. Miri.-)

    OdpovědětVymazat
  4. nejdriv jste slozina basen anebo Vas inspiroval ten obrazek? Basnicka je genialni!!!

    OdpovědětVymazat
  5. -)Hledala jsem kudy prochází rovník a našla tenhle obrázek, líbíl se mi a básnička byla na světě. Děkuju Kamilo!

    OdpovědětVymazat